Nowoczesny savoir-vivre w biznesie2019-07-18 11:35:45To, że sytuacje biznesowe wymagają stosownego zachowania, przyjmujemy raczej za oczywiste. A jednak coraz rzadziej używa się sformułowania „savoir-vivre”, które może kojarzyć się ze stawianiem sztywnych reguł ponad naturalną swobodą. |
|
Skuteczny mentoring w firmie – od czego zależy?2019-07-03 12:22:37Skuteczny mentor powinien pomagać swojemu mentee w stawaniu się takim, jakim chciałby się stać – najczęściej w kontekście zawodowym. Mentoring można uznać za uzupełniającą wobec szkoleń formę wspierania procesu doskonalenia, uczenia i rozwoju pracownika w firmie. |
|
Etyczna rekrutacja – na co zwrócić uwagę?2019-04-12 15:35:57Proces rekrutacyjny to bardzo specyficzna forma relacji pomiędzy osobą, która stara się o zatrudnienie, a reprezentantami potencjalnego pracodawcy. Niestety, zdarza się, że rekruterzy podchodzą do kandydatów „taśmowo” i nawet jeśli nie naruszają prawa, to czasem przekraczają granice zachowań. |
|
RODO po wdrożeniu – czy faktycznie działa?2019-02-25 15:07:04Choć Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) weszło w życie w maju 2018 roku, wiele firm i instytucji nadal w niewystarczającym stopniu dostosowało swoje zasady do nowych przepisów. |
|
Zmiany w prawie pracy 2019 – w oczekiwaniu na nowy Kodeks Pracy2019-01-23 14:58:53Wciąż obowiązujący Kodeks Pracy opiera się na ustawie z 1974 roku, a więc z okresu, kiedy w Polsce nie tylko panował inny ustrój, ale też nie istniało chociażby pojęcie elastycznych form zatrudnienia. Zmieniły się czasy, zmieniła się technologia, ale rok 2019 nie przyniósł nam rewolucji w przepisach |
|
Jak zadbać o etykę w firmie?2019-01-16 09:54:07Zdecydowana większość prezesów, menedżerów, a także szeregowych pracowników dba o to, by w swoich działaniach przestrzegać prawa, a przynajmniej nie naruszać go w sposób ewidentny. Tyle, że etyka to coś więcej – oznacza przestrzeganie wyższych standardów niż wymagane przepisami minimum. |
|
Myśl strategicznie zamiast gasić pożary2018-10-26 14:27:52Kiedy ostatnio znalazłeś w pracy czas na planowanie? Niestety, problemem zarówno szeregowych pracowników, jak i ich szefów, jest to, że są pochłonięci codzienną „bieżączką” lub „gaszeniem pożarów”. W konsekwencji nie mają czasu na wyznaczanie długofalowych celów i ustalanie sposobów ich osiągnięcia. |
|
Jak zastosować lean management w biurze?2018-10-11 09:14:36Lean management (dosłownie „szczupłe zarządzanie”) kojarzy się przede wszystkim z zakładami produkcyjnymi. Dzięki narzędziom „lean” usprawniamy procesy, udoskonalamy produkcję, skracamy czas przygotowania finalnego produktu. Czy te same zasady można zastosować również w biurze? Zdecydowanie tak! |
|
Zatrudnianie cudzoziemców w Polsce – co trzeba wiedzieć?2018-09-20 13:56:14Czy można zatrudnić cudzoziemca bez dodatkowych formalności? Tak, ale tylko wtedy, gdy mówimy o obywatelu Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii. A jednak, formalności nie powstrzymują polskich pracodawców, przed zatrudnianiem rekordowej liczby cudzoziemców spoza UE. |
|
Wypalenie zawodowe – kiedy się pojawia i jak sobie z nim radzić?2018-09-05 12:49:23Wypalenie zawodowe może dotknąć każdego, kto łączy w sobie pewien zespół cech i predyspozycji w określonym środowisku zawodowym, jednak najczęściej jego negatywne skutki odczuwają pracownicy najbardziej zaangażowani. |
Szkolenia kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń effect group
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.